sobota, 7 stycznia 2012

Mieszkanie na parterze - jaką osłonę na okna wybrać?

Odwieczny problem mieszkań na parterze - ludzie zaglądający do okien. Problem urasta do dużych rozmiarów zwłaszcza, kiedy mieszkamy przy ruchliwej ulicy, gdzie co chwila ktoś przechodzi i "zapuszcza żurawia w nasz kwadrat". Mam znajomego, który twierdzi, że on nie ma nic do ukrycia i w swoim domu na parterze przy jednej z większych arterii Warszawy ma okna cały czas odsłonięte... Siedzi na kanapie, patrzy się w okno i kiedy przechodzień spojrzy na niego rozłożonego na sofie, macha mu ręką. Dobry sposób na podrywanie nastolatek, ale ciekawe jak na taki gest zareagowaliby groźnie wyglądający ogoleni na łyso panowie w dresach ?

Przytoczony przykład znajomego nie jest jednak zbyt częstym przypadkiem. Dużo częściej ludzie mieszkający na parterze mają po dziurki w nosie zezujących w stronę ich mieszkania przechodniów i pragną w jakiś sposób oddzielić się od nich. Pada najczęściej na osłony okien.
Najczęściej wybierane są rolety albo żaluzje - to w końcu najbardziej popularne osłony okien na rynku. Jest jednak inny sposób, który ma w tym przypadku dużą przewagę nad roletami i żaluzjami. Mowa tu o plisach.

Wystarczy zasunąć plisy do połowy okna, żeby nikt nie mógł zaglądać do naszego mieszkania. Jednocześnie druga połowa okna jest odsłonięta co pozwala nam cieszyć się światłem dziennym. Dzieje się tak w przypadku, kiedy poziom podłogi naszego mieszkania jest wyżej od poziomu chodnika, a taka sytuacja ma w zdecydowanej większości przypadków.
Mając w oknie roletę lub żaluzje nie mamy możliwości zasłonięcia tylko dolnej części okna. Możemy zasłonić część okna, ale tylko tą górną :) A przez dolną część Państwo z ulicy będą mogli podziwiać jakie mamy np. klapki na nogach :P
Do tego dochodzi nowatorski wygląd plis. Harmonijkowa powierzchnia wygląda trochę inaczej niż oklepany materiał w roletach czy listewki żaluzji. No, ale wygląd, wiadomo, to kwestia gustu :)

26 komentarzy:

  1. Nie tak dawno temu zakupiłem mieszkanie z rynku pierwotnego od developer krakow i kiedy rozważałem, co założyć na okna, wybrałem właśnie plisy. Są bardzo praktyczne. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. My z kolei kupiliśmy [URL=http://lokum-deweloper.pl/mieszkania/] mieszkanie nowe wrocław[/URL] i w oknach zamontowaliśmy rolety, bardzo przydatne ponieważ mamy mieszkanie na parterze.

    OdpowiedzUsuń
  3. A jakie parasole ogrodowe producent wrocław wybrać do małego ogrodu tak aby się to dobrze ze soba komponowało? Jest to mieszkanie z małym ogródkiem więc parasol nie może być zbyt duży.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na parterze muszą być osłony. Same firanki nie wystarczą. My sami mieszkamy od pół roku na parterze i bardzo nam dokuczało to, że nie czuliśmy się komfortowo. Potrzebowaliśmy więcej prywatności szczególnie wieczorem, gdzie przy zaświeconym świetle wszystko widać co się dzieje w mieszkaniu. Dlatego na agatarolety.pl zamówiłam rolety do wszystkich okien. Teraz jest zupełnie inaczej. Rolety też stanowią swego rodzaju ozdobę, a mojej mamie tak się spodobały, że musiałam jej dokładnie takie same zamówić :D Wreszcie mamy swoją prywatność. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W biurach najczęściej takie dekoracje okienne się wybiera. W domach z kolei stawiam na rolety. Po zarówno jedne jak i drugie warto sobie zajrzeć na stronę http://slonko.eu

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja na osłonę okien na parterze polecam żaluzje fasadowe z Wrocławia zewnętrza osłona jest dużo skuteczniejsza, a zarazem wspomaga bezpieczeństwo w mieszkaniu na parterze.

    OdpowiedzUsuń
  7. Żaluzje fasadowe to dobra sprawa. ROlety i okna znajdziecie tutaj http://twoje-okna.com/podlaskie/okna-zambrow

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Akurat ja posiadam mieszkanie które moim zdaniem jest bardzo ładne i przede wszystkim moje. Bardzo jestem zadowolony z faktu, że udało mi się je kupić od https://www.eurostyl.com.pl/oferta/nowe-mieszkania-gdansk.html gdyż zależało mi na nieruchomości właśnie w tych okolicach.

    OdpowiedzUsuń
  10. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Niewątpliwie plisy to bardzo dobry pomysł nie tylko w przypadku mieszkań na parterze. Tymczasem dzięki nowoczesnym materiałom drzwi harmonijkowe https://euroklim.com/nasza-oferta/konstrukcje-harmonijkowe/ to bardzo estetyczne rozwiązanie, które z powodzeniem można wykorzystywać w eleganckich wnętrzach. Obecnie produkowane systemy okuć do tego typu konstrukcji są mniej widoczne i zdecydowanie lepiej działają niż kiedyś, a dodatkowo z biegiem czasu nie tracą na funkcjonalności i szczelności.

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Takie rzeczy to moim zdaniem już jest bardzo indywidualna sprawa i muszę przyznać, że dla mnie na początku najważniejsze jest posiadanie własnego mieszkania. Myślę, że właśnie oferta z https://www.eurostyl.com.pl/oferta/nowe-mieszkania-rumia.html jak najbardziej do mnie trafia.

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  18. W sumie ja się nad takimi kwestiami jeszcze nie zastanawiałam i muszę przyznać, że jak najbardziej warto jest mieć po prostu ładne mieszkanie. Osobiście jestem zadowolona z remontu jaki przeprowadziła firma https://www.wawerbud.pl/ i to dzięki nim teraz moje mieszkanie jest piękne.

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetnie jest ten artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  20. Faktycznie sama aranżacja naszego mieszkania jest przecież bardzo ważna i ja jestem zdania, że również drzwi wewnętrzne są czymś ważnym. Jeśli ktoś szuka dobrych i ciekawych drzwi to wtedy w sklepie https://artcorestudio.pl/drzwi z całą pewnością je znajdzie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Urządzanie takiego nowego mieszkania nie jest proste. Wymaga pewnej wizji czy profesjonalnego projektu i konsekwentnej jego realizacji. W ostatnich latach nie jest łatwo z usługami solidnych fachowców od wykończenia wnętrz (przynajmniej u mnie we Wrocławiu). Jakbyście szukali w stolicy Dolnego Śląska solidnych ofert mieszkaniowych, to zajrzyjcie sobie na te inwestycje od OmegaBuildings. Wrocław to ich specjalizacja.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja jeszcze u siebie okien nawet nie mam gdyż mój dom dopiero co jest na planach. Muszę dodać, że właśnie dlatego bardzo jestem zadowolona z projektu firmy https://zarzycki-konstrukcje.pl/ i już mam wyobrażenie jak cała moja nieruchomość będzie wyglądała.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja coraz częściej myślę o zakupie mieszkania lub domu w Warszawie na wynajem. Tutaj https://remaxcapital.pl/luksusowe-domy-warszawa znalazłam świetną ofertę i chciałabym nawiązać współpracę z tym biurem nieruchomości. Wiem, że zrobią wszystko żeby mi pomóc.

    OdpowiedzUsuń
  24. Kiedy jeszcze chodzi o same lokale mieszkalne to oczywiście ważnym jest również to aby właśnie mieć wiedzę kto wykona dla nas ten najlepszy projekt. Od siebie chcę wam polecić biuro https://zarzycki-architektura.pl/ z którego usług ja również korzystałem.

    OdpowiedzUsuń
  25. Poszukuję dla siebie mieszkania deweloperskiego. Zainteresował mnie ten deweloper lublin: https://galadom.pl/ . Jestem ciekawa Waszych opinii zarówno dotyczących dewelopera, jak i samej inwestycji.

    OdpowiedzUsuń
  26. A mnie przypadło mieszkanie na ostatnim piętrze i to dopiero problem z osłonami okien bo kilka z nich to okna dachowe. Nikt mi przez nie zagląda jak w przypadku okien na parterze ale za to słońce bywa mocno uciążliwe. Myślicie, że takie żaluzje https://dakea.pl/produkty/zaluzje-rolety-do-okien-dachowych/ to będzie dobry wybór? Wyglądają na solidne, będą też bardzo dobrą dekoracją okien.

    OdpowiedzUsuń