czwartek, 8 marca 2012

Verticale - trochę stereotypowa osłona okien

Obserwując wnętrza polskich biur można dojść do wniosku, że jedyną słuszną w nich osłona okien są żaluzje pionowe - verticale. Są one obecne bardzo często w pomieszczeniach biurowych, a jednocześnie są bardzo rzadko spotykane w mieszkaniach prywatnych.
Powstaje pytanie - dlaczego tak się dzieje?
Czy verticale to rzeczywiście osłony okien przeznaczone do biura? Czy jest to tylko kwestia pewnego obyczaju, utożsamiania verticali z instytucją, biurem?
Verticale same w sobie nie są praktyczną osłoną okien. Są one bardzo podatne na działania ciągów powietrza. Będąc w przeciągu kołyszą się na boki, co jest czasami denerwujące i sprawia, że nie jesteśmy non-stop chronieni przed słońcem.
Duża liczba pasów sprawia też, że często zaplątują się one w różne stojące nieopodal przedmioty.
Wydaje mi się, że verticale tak twardo utkwiły w naszej świadomości jako osłona okien dla biura, instytucji, sklepu, że trudno nam zaakceptować, że są inne bardziej praktycznie i bardziej efektywne osłony okien jak np. rolety.
Właściwie jedynym znaczącym plusem verticali jest ich cena. Pod względem ekonomicznym są one korzystnym rozwiązaniem przy zasłanianiu dużych powierzchni. Przy bardzo dużych gabarytach osłon verticale są również jedyną możliwością, ponieważ w przypadku na przykład rolet istnieją pewne ograniczenia wynikające z obciążenia mechanizmu rolety.

11 komentarzy:

  1. Jaki <a href="producent osłon przeciwsłonecznych wrocław</a> jest najlepszy i godny polecenia? Zalezy mi na kupnie rolet rzysmkich, ale tylko najlepszych. Cena odgrywa drugorzedną rolę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Osłony okien biurowych powinny być przede wszystkim przyjemne dla oka i mieć dobre właściwości przepuszczania światła oraz ciepła. Przy wyborze okien zawsze należy zobaczyć czy odpowiada nam zarówno cena jak i właściwości refleksoli. Na południowej stronie budynku lepiej jest zamontować takie, które przepuszczają mniej światła i ciepła o tych zamontowanych na stronie północnej

    OdpowiedzUsuń
  3. Osłony do okien to świetna sprawa. Zerknijcie na osłony tutaj http://twoje-okna.com/malopolskie/okna-andrychow

    OdpowiedzUsuń
  4. W moim domu zdecydowałem się na drewniane żaluzje z https://www.oknakonieczny.pl/ we Wrocławiu. Polecił mi ich kumpel, który kupował u nich okna dachowe podczas budowy domu

    OdpowiedzUsuń
  5. Akurat ja się nad takimi kwestiami nie zastanawiałam, ale również dobrze można mieszkać bez żadnej osłony. Ja teraz kupuję mieszkanie od dewelopera https://www.eurostyl.com.pl/ i na ten moment skupiam się najbardziej na tym, n jaki styl mam wykończyć moje mieszkanie.

    OdpowiedzUsuń
  6. W moim skromnym odczuciu firanki nadal królują, roleta... no ok, co kto lubi. :) Szczególnie, gdy mieszkamy na parterze. To firany na okno balkonowe, takie jak https://malgorzata.poznan.pl/firanki-na-okno-balkonowe-inspiracje/, są kapitalne, możemy oglądać zieleń, a przechodzenie nas nie widzą. Pozdrawiam gorąco z Wrocławia

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja na okna dachowe wybrałam rolety zaciemniające, razem z oknami zamówiłam z oferty https://dakea.pl/produkty/akcesoria-komfortowe/ . Dzięki temu idealnie pasują do okien i mam pewność, że są tak samo wysokiej jakości. Z resztą od początku wiedziałam, że nie będę oszczędzać na takich artykułach, przecież one mają mi posłużyć na długie lata, prawda?

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie rzeczy de facto są ważne, ale wydaje mi się, że również bardzo kwestią jest aby mieć schody w naszych domach. Ja swoje zamawiałam bezpośrednio od https://artcorestudio.pl/schody i wyszły naprawdę super.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie się bardzo podobają verticale i ogólnie żaluzje. Jeśli rolety to na okna dachowe, tam nie zawsze można żaluzje umieścić. Chociaż widzę, że do okien odhttps://roofliteplus.pl/ można także od razu zakupić dedykowane i odpowiednio dopasowane żaluzje weneckie, też są bardzo ładne przecież.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wybierając usługi remontowe, warto zwrócić uwagę na koszt. Na stronie https://www.wawerbud.pl/ można znaleźć szczegółowy cennik usług, co pozwala na dokładne zaplanowanie budżetu.

    OdpowiedzUsuń